Nuffnang say..

Sunday, September 18, 2011

soalan demi soalan

Bila..kat mana..dimana..kenapa..mengapa..

itulah kata2 soalan yang selalu akan seseorang bertanyakan kepada manusia..
apatah lg bila manusia ni dijadikan sebnrnya xla utk kecoh..tp sbb mulut tidak dijaga..hati tidak diajar dan minda tidak sensitif pada org lain..maka pelbagai soalan akan timbul.


soalan..dlm setiap2 tahun aku akan diajukan pelbagai2 soalan yg bodoh atau pn dungu atau pn pura2 concern atau pn senang kata nk riak2kan diri empunya yg bertanya soalan..

contoh soalan :

waktu sekolah:
bila abis PMR nyer..nnt dh abis PMR nk smbng kat mana? agak2 berapa result nya..
lepas kuar result : berapa resultnya..mengapa teruk sgt PMR nyer ni..kenapa jd camni..

pastu mula la bandingkan anak2 dia atau anak2 org lain yg xder kaitan ngn family..mak aku pn xder kaitkan atau bandingkan ngn anak2 org lain dari segi duniawi..klu akhirat nyer ilmu adalah..cett!! nk riak ngn nk kutuk org la tuh..
padahal anak sendiri lg teruk..haishh

Waktu sblm abis Degree:
belajar kat mana?? laaa..mengapa lambat abisnya..org lain dh abis belajar..pendek jek course..kamu ni memain ke..kenapa jd camtu? bila nk abisnya..

lepas abis degree:
keje kat mana..? la..nape xkeje kat tempat tuh,gaji tinggi..potpet2..
bila nk kawin..dah ada calon? memilih sgt ke?? mengapa xnk kawin etc..potpet2

masa buat keputusan smbng master:
kenapa nk smbng master? bila nk kawin nya nnt? tua dah..apalah yg ada master tuh..kawin jek xyah smbng2.. bila masa nk kawin nnt,nk cari pasanagn klu busy belajar..tgk anak si XXX..dh kawin..keje pn ok..dh pakai kete tu ini..rumah pn dh bole beli..anak dh ada 2-3org..
potpet2..ko parent aku ke nk bising2??? shut the f**k mouth! aku ada kecoh anak ko xmasuk Uni, keji kuli ???

masa smbng master beli kete :
uish..kamu ni buat keje apa ni beli keta smbil belajar..?? dlm hati aku.: ah suda org tua ni makan penyepak juga kang..duit akuaku nyer pasal la..
Nape beli kete mahal2 ni..
mengapa xbeli yg murah2..
wat pe membazir..
Aku rasa dia terkjut tgk aku pakai kete kut..hahahaha

masa dlm master:
bila nk kawin..wat pe tunggu2..dh tua nnt..org dlu kawin umur muda2..nnt dh kami ni xbleh jalan dh xder org nk pegang anak kamu,dtg majlis kamu..
do i care??? ko ke nk tlng nnt organize majlis?? lol..
suka ati aku la bila..

dan hingga seterusnya..

then after kawin mst soklan dia..
" bila nk dpt anak?? bila nk beli rumah(errrr..makcik..saya dh ada 3biji rumah..)
bila nk itu..mengapa lambat nk anak..itu ini itu ini..

soalan..manusia mmg xberubah hendak kepoci dan mengutuk padahal kain sendiri pn senteng!..otak pn mereng senteng mcm tuan dia..hishhh..problematic negara malaysia yg konon nk maju..

Selamat Hari Raya..selamat Sambut merdeka..saya xmerdeka lg..confirm..terasa dijajah ngn pelbagai anasir..

::: its just luahan..

No comments:

Post a Comment

Selak selak ..kuis kuis..