Nuffnang say..

Tuesday, September 6, 2011

Bekalan utk suami..

Rasanya mst ramai yg tahu dan boleh teka dimana aku copy paste..for sure la muka buka..hehehe..

"Aku terima nikahnya si dia binti ayah si dia dgn mas kahwin RM..."
Bunyi mcm sng? Nah ni makna sbnrnya..

Aku tanggung dosa2 si dia dr ibubapanya,apa saja dosa yg si dia buat,dari dedah auratnya sehingga tinggal solatnya,aku tanggung & bkn lg ibubapa si dia..Dan aku tanggung smua dosa bakal anak2 ku,jika gagal maka aku fasik,dayus & aku rela msk neraka & malaikat Zabaniyah melibas bdnku sehingga pecah.. (petikan dari Ustaz Zamri)

apa pandangan korang ???
setahu aku la..dosa itu still ditanggung oleh si isteri ..tetapi disharekan kepada suami dia..
suami tanggungjawap dia bkn sahaja nafkah zahir n batin tp bab2 camni pn ptt diambil kira. Bkn mudahkan nk jd suami.

Moga isteri ku memahami kehendak isi hati ku..bkn nk mengongkong..<< eja betul ke?? , kehidupan isteri kita..
klu dia nk seksi2..tu dlm rumah kita dlm bilik kita pn boleh..kat luar..no way la kan..
solat kita igtkan2 sesama kita..
dlu nya..aku pn bkn la perfect pn bersolat ni..kekadang lambat..kekadang termiss sbb leka..duk skolah dlu pn ustaz duk kejar2 klu kitaorang lambat solat..takut kan kita termiss..bru tau apa tanggungjawap ustaz , berat amanah yg ditanggung ustaz tu..

insyaAllah..akan ku jalankan tugasku sehabis baik sebagai seorang insan bergelar..suami..dunia dan akhirat..

nape aku post benda ini ??? ..mengingati diri sendiri ini supaya bersedia lg.. ^_^

No comments:

Post a Comment

Selak selak ..kuis kuis..