Nuffnang say..

Tuesday, July 5, 2011

Segala Mungkin

" Kehidupan ini adalah permainan dalam pelbagai adegan yang mencabar dan penuh dugaan serta ujian Allah. Sesungguhnya segala dugaan bertujuan menguji kesabaran dan tahap keimanan seseorang hamba. "

" Kadangkala apabila diuji, kita merasa cukup kuat dan kental jiwa untuk menempuh segala dugaan yang mendatang, namun ada masanya pula kita cukup lemah dan merasa hampir rebah dalam perjuangan meniti kehidupan. "

segalanya..segalanya..segalanya..tiada yg memahami langsung..igtkan transformasi yg telah aku lakukan berubah dari satu kawasan ke daerah dan mengelak lg sesuatu yg tidak diingini maka berubah arah lagi skali ke satu daerah..namun..tidak juga..rasa rebah tatkala baru nk bangun bertatih..

pernah terdetik..apala dosa yg telah aku lakukan dahulu sampai lagu ni beratnya..ranjau sungguh..bak kata mathlutfi, kan bguih klu jd orang ulama/wali allah..doa jek nikmat turun doa jek nikmat turun..tp tersirat dlm kata2 dia, dia balikkan scenario kepada....try to follow illegal immigrant..sapa xfaham g cari video mat luthfi pasal "mari merungut malaysia"

hmmmm....biarla..hanya tuhan saja yg tahu perasaan ini..suka duka dlm derita ke apa ke..
bestkan bangun2 dlm perjalanan ke tempat keje..tenang jek angin..pastu matahari sebesar2 naik pelan2..ada awan plak skit2 halang n cahaya tembus..pastu sekor burung melintas terbang, patah balik n terbang terus tinggi ke udara ilang dari my sight.. hmmm..bestnya jd burung tuh..*apa plak aku nk jd haiwan..aku buat perumpamaan je.. bebas bebas buat seketika..lazy eyes mode for awhile..

segalanya mngkin...

No comments:

Post a Comment

Selak selak ..kuis kuis..