Nuffnang say..

Tuesday, July 12, 2011

alkisah ubat kat malaysia

Alkisah smlm pagi2 lagi aku dh kena cam kejang la side muka..
idung ngn rahang menusuk sakit gila..
aku suspect cramp jek..
tp after biarkan kejap bru bleh release dan rasa lega skit..
mencucuk2 sampai ke pala otak..perghh..

then pagi tuh aku pn mamai dan pegi la siap2 nk pegi keje..
mst pegi..keje dh belambak..project xsiap lg..
abis2..pressure2..padan muka aku buat lambat2 lagi..hehehe
nnt buat phd jgn la delay2 n make sure apply FULL TIME..

so pegi la aku ke klinik panel. malas nk pegi kat klinik kesihatan UTM tuh..
aku tunggu turn, bru 1minit duduk nama dah di panggil..
aku masuk..
Doc perempuan : ye boleh saya bantu hafizi, sakit apa saudara..
Aku : *dlm hati..sure dia lebih tua sbb panggil nama..hahaha.. Saya tiada sakit apa2 sgt cuma sakit tekak dari ari jumaat petang..then isnin baru ada batuk2 dan selsema..last nite heavy la..
Doc: nganga mulut..ok..seem u terkena virus ni..*dia pn check temperature kat telinga aku.. abit high..tp xdemam sgt..
Aku: ok..mmg xdemam cuma rasa kebah2 camtu je..
Doc: ok saya bagi kamu ubat antibiotik ngn ubat batuk..dan selsema..
Aku : doc, saya keje xnk la bawak liquid2 ubat batuk..leceh..bagi lozenges ye..
Doc: owh..keje camtu saya bagi awak ubat lozenges dan selsema awak amik yg tuk malam la..nnt ngantuk time keje..
Aku : *dlm hati..ngantuk tido jek kat surau..LOL... ok doktor, boleh jek..
Doc: ok..makan ubat sampai abis..5hari xbaik2 dtg klinik semula takut virus kuat plak.. nk MC x??
Aku :*eh..dpt MC ..klu tau dpt MC baik aku lepak atau g klinik waktu kat KL aritu..LOL..
xperla doctor..saya kena keje arini dan seterusnya..ada keje dlm office skit..
Doc : ok..jika xd apa2 itu aja nnt amik ubat kat luar.
Aku: bg salam sambil senyum..

balik2.. report in kat doctor peribadi..then dia cakap ubat mahal..dan tiada kat klinik kesihatan ..mak aih..mmg mahal nmpaknya..lalu ditegur spya abiskan ubat gak..*sayang nk makan ubat tuh..bleh simpan tuk next

dan sbb aku terlalu rajin..aku pn search la ubat tersebut..
amik ko! clarinase imported baik pnya..satu tab pills EU dolar 52.00 = RM150...
perghhhhhhhhhhh
sib baik msuk dlm klinik panel..lega..

ubat yg aku bwk balik
Clarinase*24hr + Dequalinium Chloride+Sathoricin ES 400mg(erythromycin)+nasal Drop..
pheeeewwww...sib baik ada panel..klu xder panel pn aku g gak ospital kerajaan..LOL

No comments:

Post a Comment

Selak selak ..kuis kuis..